המאפרת חייבת להתחשב לא רק במראה האיפור באירוע, אלא איך זה ייראה בצילומים
מיכל אוסט
דנית לוסקי
שני חזן
הוזמנת לאפר לאירוע, והאיפור יצא 'משגע'. למחרת בבוקר המאופרת התקשרה אלייך וסיפרה בהתלהבות שהיא קצרה מחמאות אין סוף, ושעכשיו רק נותר לקבל את התמונות וסרט הווידיאו ולהנציח את הרגע המאושר…
אבל אז מגיע הרגע כשאת מקבלת את הטלפון הבא שפולט אכזבה, כי בתמונות שקיבלה רואים את השמלה המרהיבה והתסרוקת המיוחדת, וזהו. בעצם רואים הכל – חוץ מהאיפור… המאופרת שלך בהירה, קשה להבחין בכל גווני הצבע על פניה, עור הפנים מבריק ויש צללים לא רצויים מתחת לעיניים.
יש לכך פיתרון – בהיכרות בסיסית עם מושגי הצילום והערכות נכונה לקראתם.
סוגי צילום
הצילום באירועים נעשה באמצעות צילום סטילס, שהוא צילום קפוא הנעשה בסטודיו סגור ובאולם האירועים, ובאמצעות צילום וידאו, שהוא סרטון הנעשה בתנועה ומופק בסאונד. אלו שתי סיטואציות תאורה שונות, משום שבצילום קפוא הצלם מתכנן את הצילומים ושולט בתאורה ע"י רפלקטורים שהם משטחים שנועדו להחזיר את קרני השמש לעבר המצולם, ובצילום וידאו מצלמים את שקורה בזמן אמת, ויש לכך השלכות.
פלאש
הפלאש מבזיק אור לבן ברגע שהצלם לוחץ על המצלמה וגורם לאזור בהיר מדיי, ולכן מחוויר את מראה המאופרת
ובכדי ליצור רשת ביטחון לשתי הסיטואציות יש להכהות את המייק אפ בחצי טון עד טון מגוון עורה של המאופרת, ולחזק הצללות וסומק אך לדאוג לטשטושם שלא ייראה מוכתם.
צמצם
הצמצם מאפשר לאור להיכנס למצלמה, וככל שהצמצם פתוח יותר נכנס יותר אור, ובכך משפיע על חדות התמונה. האור הנכנס מטשטש ושוטף את האיפור והרבה פרטים נעלמים, ולכן יש להקפיד על ניראות מראה האיפור שיהיה יותר מודגש ויש להיות נדיבים בכמויות של החומר.
כאשר הצמצם סגור נכנס מעט אור והחדות גבוהה יותר, ולכן רואים ממש כל פרט באיפור כך שרצוי להקפיד על בסיס איפור במרקם חלק ואחיד, ולהקפיד באופן נאה על איפור אחיד ללא כתמים חורים ואזורים דהויים.
השפעות תאורה באולמות האירועים
באולמות אירועים משתמשים בתאורה חמה שהיא בגוון צהוב, תאורה זו מיצרת "אווירה" ומחמיאה לכולם ומשדרת חמימות. איפור בצבעים חמים מתמזגים נהדר עם התאורה החמה, וכן איפור בצבעים קרים משתלבים נהדר באור החם. במידה וגוון עורה של המאופרת הוא צהוב בשל התאורה החמה, כדי שלא תראה צהובה יתר על המידה יש להאדים מעט את פניה באמצעות סומק.
תאורה חמה מפיקה חום
התאורה מחממת ועל כן יוצרת הזעה שגורמת להברקות של הפנים, ולכן ההברקות באיפור צריכות להיות באופן נשלט. ראשית יש לפדר את הפנים באופן יסודי ורק אז להבריק באזורים הגבוהים יותר בפנים שהם: עצמות הלחיים ואזור הרקות וכן גשר האף ומרכז הסנטר.
בכל איפור העובר תיעוד של צילום יש להקפיד על השלבים הבאים:
מריחת מייק אפ באופן איכותי והכהיית הגוון בין חצי טון לטון.
ניטרול כהויות תחת העיניים.
איפור עיניים בכל טכניקה שתבחרו לנכון בין אם הסגנון הוא עדין או מודגש יש להקפיד על צבע רווי ולשלוט בטשטוש האיפור.
הצללות וסומק באופן מושלם ללא כתמים, וכן לבצע הצללות אף בחצי טון הכהה יותר מגוון הבסיס.
פידור הפנים הסרת הברקות ושליטה בהברקות.
אטימות השפתון באופן מושלם ולכן מומלץ לפני הנחת השפתון לתחום ולמלא את השפתיים בתוחם בגוון התואם לשפתון.
והחשוב ביותר – לשמור על עבודת איפור נקייה.
מיכל אוסט , מאפרת, מרצה לאיפור ומנהלת הפורום של ביה"ס איל מקיאג'
כתבה ואיפור: מיכל אוסט, צילום: יוסי גנון, עיצוב שיער: dudi tzemah, דוגמניות: שני חזן (מלכת היופי לשנת 2012) ודנית לוסקי , שמלות ערב: נוית עיצובים קריון קרית ביאליק