איך מתגברים על הקושי בחדירת הפיגמנט לעור באיפור קבוע אצל נשים בעלות עור יבש? מסתבר שיש מה לעשות. כמה תובנות ועצות מקצועיות
מרים קיסר
בפרוצדורה, בהליך של האיפור הקבוע אנו לעיתים נתקלות בבעיית חדירת הפיגמנט לתוך העור. קושי זה יכול להיגרם מבעיה של מכשור או מבעייה של פיגמנטציה בעור, אבל, קושי מוכר וידוע שכולנו נתקלות בו באופן קבוע במכון הוא איפור עור יבש.
אנו יודעות שאחד הפרמטרים לקליטת צבע נכונה הוא דרגת הלחות או היובש של העור ולכן, ככל שהעור יבש יותר ואינו לחותי כך קשה לפיגמנט להיקלט ואנו עובדות למעשה עם עור קשה קליטה.
לקוחות עם בעיה זו ניתן לאבחן בקטגוריות הבאות:
• לקוחה מבוגרת עם עור יבש.
• לקוחה צעירה עם עור יבש.
• בתקופת יובש, בחורף ובשיא הקיץ.
• לקוחה עם איפור קבוע ישן הנעשה במספר פרוצדורות מרובות (עודף פיגמנט).
כמובן שניתן להמליץ על מריחת לחות/סרום ולחות המתאימים לעור הלקוחה לפחות שבועיים לפני הליך האיפור הקבוע.
צריך להסביר ללקוחה שעור יבש ("מוזנח") לא יאפשר את חדירת הפיגמנט בהליך האיפור הקבוע.
כבעלות מקצוע, אנו צריכות לדעת, שהזנה של שבועיים בבית הלקוחה לא תספיק להזין את העור ברמה שנוכל להחדיר פיגמנט בקלות, ולכן אנו נאלצות להשתמש במחטים מיוחדות לעבודת האיפור הקבוע.
באילו מחטים מומלץ להשתמש לעור יבש?
מחט מספר 3 OUTLINE – מחט זו בנוייה על סיב מיוחד גמיש יותר, המתאים עצמו להתנגדות מרקם העור.
קצה המחט בנוי בצורת חוד כמו פינת יהלום ובעצם מחדיר את הפיגמנט גם לעור יבש.
ניתן לעבוד במחט זו גם באזור העפעפיים, מילוי גבות דקות, מראה שיער באזור הגבות, קומופלג'/טישטוש צבע ישן של איפור קבוע ותיחום שפתיים.
שימוש במחט אלכסונית ב- 45 מעלות (כמו למשל מחט מספר 3/5 אלכסון), היא מחט הבנוייה בצורת מסרק אבל סיום כל חודי המחטים מסודרים בצורה אלכסונית ובזווית של 45 מעלות.
כאשר אנו חודרים בזווית של 45 מעלות ביציאה של המחט רקמת העור נסגרת ונאטמת באמצעות הרקמה שמעליה. פעולה זו גורמת לכניסה כמעט מלאה של פיגמנט וחוסר דימום.
אנו נשתמש במחט זו במילוי שטחים כגון: מילוי גבות עבות, מילוי שפתיים, קו עפעפיים עליון עבה (קליאופטרה).
כמה מילים על דרך העבודה:
בעבר, אופן העבודה של טכנאית האיפור הקבוע היה, לחזור שוב ושוב על אותו המקום למרות שכבר יש קליטה של הפיגמנט בעור.
היום, בעזרת מכשיר מודרני דיגיטאלי מדוייק, אין צורך לעבור על המקום יותר מפעמיים שלוש.
ההיסטוריה של המיכשור איתו עבדנו בתחום האיפור הקבוע התחילה עם מכשיר שביצע כמו פעולת נקישה על העור כדי להחדיר את הצבע. דור מאוחר יותר היה מכשיר חשמלי והעבודה נעשתה בעזרת פדאל או ידית. הידית היתה מחוברת לספק כוח והיא איפשרה לעבוד במהירות קבועה ובתהליך מאוד מאוד זהיר.
בשלב הדיגטאלי אנחנו עובדות עם מסך כשהידית מחוברת אליו ובעזרת לחיצת אצבעות יכולות לנתב את המהירות. זה מאוד חשוב למשל בעבודה עם בעלי עור סוכרתי שאיתם חשוב לעבוד לאט יותר. המכשיר מאפשר לנו לנתב את הקצב בהתאם ללקוחה ולסוגי העור השונים. כמו כן, המכשיר הדיגיטאלי מאפשר לנו לעבוד עם הידית לאורך זמן ארוך יותר מבלי שהיא תתחמם.
בעבר, בשל טכניקות העבודה נדרשנו לריבוי של חזרות כשלמעשה, בתהליך היינו פותחות את העור והגלד שהיה יורד היה עבה יותר ועימו אחוזי פיגמנט גבוהים יותר. בנוסף, ריבוי החזרות היה גורם לדימום גדול יותר, וכמו שאנחנו יודעות כשיש יותר דימום יש פחות חדירה של צבע.
יש לזכור שבעודף חזרות ניתן להגיע לתוצאה הפוכה מהמצופה –
דלקות.
זיהומים.
החלמה איטית וכואבת.
קריעת רקמות מיותרת.
אי חדירה של הפיגמנט.
כאבים מיותרים במהלך הטיפול ואחריו.
עבודה ארוכה מדי הן ללקוחה והן לטכנאית האיפור הקבוע.
לקוחה סובלת מכאבים.
צלקות.
מרים קיסר היא קוסמטיקאית, מדריכה ויבואנית מוצרים
תמונות: דוגמאות לאיפור קבוע, מרים קיסר
הירשם עכשיו לקבלת עדכונים ממגזין יופי!
קצר, ממצה, איכותי, חינם – אצלך במייל
דואר אלקטרוני
שם