יועצת המגמות, מפתחת המוצרים ומאפרת-העל גוצ'י ווסטמן לרבלון הגיעה לביקור בישראל וגילתה ליופי! סודות איפור ועל הטרנדים החמים לאיפור בקיץ 2010
נעמי אלון
לא פחות מאשר הסלבס שהיא מאפרת, גו'צי ווסטמן ידועה בזכות עצמה. היא מאפרת-על מוערכת וידועה בעולם האופנה, עובדת עם גדולי הצלמים והמעצבים בעולם. היא גם המאפרת הקבועה של שחקניות, סלבריטאיות ודוגמניות כמו מדונה, קמרון דיאז, דמי מור, ג'סיקה אלבה, האלי ברי ואווה מנדז שמכורות למגע הקסם המרפרף והעדין שלה. עם חברת רבלון החלה לעבוד ב- 2008 והכניסה, כך אומרים, הרבה פלפל ורוח חדשנית למותג הוותיק. לאחרונה היא חתמה על הסכם עם החברה במסגרתו הפכה ליועצת המגמות ומפתחת הקולקציות של ענקית האיפור הבינלאומית.
בין השאר, היא שותפה בפיתוח המייק-אפ החדש של המותג: PHOTOREADY שפותח כמענה לעידן ה-HD – טכנולוגיית הצילום שהופכת כל נקבובית בעור לבולטת על מסך הטלוויזיה. יתרונו של המייק-אפ החדש בכך שהוא מעניק אפקט ריטוש של "פוטו שופ" לעור, הוא משתנה בהתאם לתאורה, והאפקט שנוצר הוא אפקט של פילטר בצילום, כיסוי גבוה בלי נראות של הפיגמנט, כך שגם בקלוזאפ היסטרי אפשר להיראות טוב.
גוצ'י מספרת שמעבדת הניסוי שלה למוצר החדש היה על עורן המטופח של הסלבס והדוגמניות שאותן היא מאפרת.
לישראל הגיעה להשקת המייק-אפ החדש ולכנס מאפרות שנערך בחסות 'BBEUTY' שם הדגימה שני מראות איפור, האחד מעושן והשני ברוח האייטיז.
תוך שהיא עבדה על עורן של הדוגמניות הדגישה שהכנתו לפני האיפור חשובה לה מאד: להעניק לחות ולהספיג עם טישו.
היא עובדת תמיד עם שלושה גוונים של מייק-אפ: בהיר, בינוני וכהה וממזגת בין הצבעים עד שהיא יוצרת חיטובי פנים. בתחילה היא מניחה גלוס על השפתיים לרכך אותן ובסוף האיפור תחזור אליהן. היא מעדיפה מייק-אפ בתת גוון צהוב. על השולחן לידה יש תמיד ספוגית מייק-אפ שוחה בכוס מים. היא אוהבת מאד לערבב בין המרקמים והטקסטורות בין מט למבריק, ותמיד מעדיפה מראה שאינו כבד ושאינו עמוס במייק-אפ. מראה כזה שהעור נראה מעט מבריק אבל יותר אלסטי ונושם. שפתון היא הניחה ללא מברשת, ואת הליפסטיק היא מעבדת עם האצבעות. התוחם הונח בסוף וגם נגיעה של גלוס.
גוצ'י עצמה אמנם בת 39 אבל נראית באמצע שנות העשרים, היא החלה את דרכה המקצועית עם הצלם Bruce Weber שלא מחבב הרבה איפור, על פי עדותה. גם היא לא נראית מאופרת, למרות שמעידה שיש עליה איפור, היא צנומה, מאוד צנומה. מראה של ילדה, ברונטית, יפה, עם קול ילדותי, אבל מקצוענית והחלטית. לכאן היא מגיעה עם העוזר האישי היפאני שלה, עוזר קבוע שמלווה אותה ברחבי העולם וגם מנהלת ה – PR שלה. היא לבושה בבגדי חברת האופנה של בעלה ויש לה ילד קטן בבית (שהסנדקית שלו היא החברה הטובה קמרון דיאז).
האם זו הפעם הראשונה שלך בישראל?
כן, אני אמנם מכירה כמה עיתונאיות שפגשתי בעבר, אבל אני מאוד נרגשת לבוא לכאן.
כמה זמן את עובדת עבור רבלון?
שנתיים, לפני כן עבדתי עבור לנקום במשך חמש שנים.
איך המעבר מחברה גדולה לחברה שהיא ממש קונצרן?
עבורי המעבר לרבלון זה חלק מסימני הזמן. בעקבות המיתון, נשים רוצות יותר בעבור הכסף שלהן, ולשם של רבלון יש הרבה כח וזה מותג אמריקאי אייקוני. אנשים זוכרים את נערת צ'רלי ואת סינדי קרופורד ונשים אחרות שקשורות לחברה ולדימוי שלה שמוכר ברחבי העולם כולו.
את נראית כל כך צעירה. לא יכולתי שלא לשים לב שאת לא מאופרת…
לא, זו טעות אופטית. יש לי עלי איפור, אבל אני אמנית איפור אז לא רואים (צוחקת), גם כשאני שמה מייק-אפ על דוגמניות אני לא אוהבת לכסות את הפנים בשכבה עבה מדי, אלא שייראה טבעי ככל האפשר, שיראו נמשים, שיראו את המרקם של העור. אני אמנית איפור כבר 14 שנים, הייתי אופר כשהייתי בת 18 בשוויץ, והאמא שם הייתה בתחום האופנה והיא הכירה לי את התחום. לימדה אותי על איפור והביאה אותי לתצוגות אופנה. בגיל 23 נסעתי ללמוד איפור בפריז, ואחר כך למדתי איפור קולנועי בלוס אנג'לס. בעצם התחלתי את הקריירה שלי כמאפרת בסרטים.
באילו סרטים?
באפלו 66 עם כריסטינה ריצ'י. עשיתי בעיקר סרטי אינדי, אבל עבדתי בכל מיני תחומים באיפור, יש כל כך הרבה תחומים באיפור, אופנה, סרטים, איפור סלבס.
איזה תחומי איפור את מעדיפה?
אני חושבת שאני מעדיפה איפור אופנה, כי הוא תמיד מתפתח, תמיד מחפש את עצמו. למרות שסרטים, אם הם טובים, אנשים זוכרים אותם, בעוד שלא תמיד זוכרים צילום אופנה טוב. אני תמיד מרגישה שבעבודה עם דוגמניות את יכולה להיות יצירתית, אבל יש את הגבול, כי יש את הלקוח שמציב את הדרישות שלו.
איזה דוגמנית או סלב את מעדיפה לאפר?
אני תמיד מעדיפה לאפר אנשים חדשים, אבל אוהבת לאפר את ג'ניפר אניסטון שאיפרתי במשך כעשור, דמי מור, קמרון דיאז, דרו ברימור, ועוד רבות, מהדוגמניות אני אוהבת את כריסטי טרלינגטון, את סשה… הרבה בנות.
כשעברת להיות מפתחת איפור, האם זנחת את עבודת המאפרת?
הו, לא, נשארתי בתחום האיפור, את חייבת להישאר במקצוע על מנת לשמור את 'האצבע על הדופק'. אני מאפרת בתצוגות אופנה של המעצבים הגדולים ואז אני יכולה להביא את הטרנדים המעודכנים לרבלון. ברגע שמי שמפתחת את מוצרי האיפור מאפרת גם בתצוגות של המאפרים הגדולים, זה הופך להיות יותר קשור לאופנה, לפעימות הלב של האופנה. למותגים אחרים אין אמני איפור, וזה חסר. אני חושבת שזה חיוני, מעבר לזה, אני מדברת עם עיתונאים ואנשים כל הזמן, ומקבלת את התחושה לגבי מה אנשים מעדיפים באיפור. חשוב להיות מעודכנים כל הזמן.
בכרזות של המייק-אפ שמוצגות פה הפרזנטוריות הן ג'סיקה אלבה והאלי ברי, שהן כהות עור באופן יחסי, האם זה בגלל שזה מכוון ללקוחה הישראלית?
לא, זה מקרי לחלוטין. יש לנו גם את ג'סיקה ביאל כפרזנטורית, שהיא בהירה יותר. זה היתרון של רבלון, כי אנחנו פונים לקהלים שונים ובגלל זה אני גם נרגשת כל כך לבוא לישראל, כי אנשים לובשים קול וצורה, ואני מודעת למי הקהל שלנו.
עבדת עם דוגמניות ישראליות?
כן, בתצוגות אופנה, אבל לא זוכרת את שמן.
מה חשוב לך באיפור?
חשוב שהעור יראה חלק וקורן, ללא פגמים. המרקם של העור הוא הבסיס לכל. אני מערבבת גווני מייק-אפ ומכסה במשחקי צלליות עד שאני יוצרת חיטובי פנים. חשוב לי בגלל שאני עובדת על עורן של סלבס שמגיעות לטקסים, שגם חמש שעות אחרי האיפור הוא יישאר מושלם.
מה הטרנדים באיפור לאביב קיץ 2010?
הרבה צבע. בשפתיים, בעיניים, העור צריך להיראות טוב, המראה מודרני וצבעוני. הצבעים באביב הקרוב מסמנים אביב צבעוני לפנינו, בו גווני הטבע מקבלים במה: ירוק מנטה, כתום קוראל, סגול לילך לשפתיים, עיניים וציפורניים. מי שבכל זאת חובבת את המראה הטבעי והשזוף, הגוונים החומים והברונזה כאן כדי להישאר, במראה מתוחכם ויוקרתי המשולב בזהב. העיניים מודגשות במסקרה "נוכחת" לצד עיניים רכות ומעושנות. המגמה הזו תימשך לתוך הסתיו הקרוב.
לאחרונה יצרתי מראות עבור שבוע האופנה בניו יורק ובלונדון. עבדתי עם המעצבים של אוסקר דה לה רנטה, ג'ייסון וו ו"ראג אנד בון". בכל עונה, יש מספר מראות מובילים. העונה, הדגש היה על אינדיבידואליזם – אמירה אישית. הרוח הנושבת מתצוגות האופנה היא הרבה יותר אופטימית, הרבה יותר צבעונית ואולי מסמלת התאוששות מהמשבר הכלכלי שהשפיע גם על תעשיית היופי.
איך את מתכוננת לעבודה בתצוגה?
ההכנות לתצוגות כוללות פגישות שלי עם הסטייליסטים, מעצבי הבגדים והאביזרים ומעצבי השיער והתפאורה וביחד, אנחנו מגיעים למראה האיפור שישרת את המסר אותו מעוניינים להעביר.
הטרנדים המרכזיים שזיהיתי, שונים מאוד אלה מאלה ומאפשרים לכל אישה לבטא את עצמה: מראה מעושן בגווני חום, ברונזה וזהב; מראה ה-LASHING – עם דגש על מסגור העין באמצעות מסקרה בלבד; מראה קלאסי – מראה רך ומאוזן שנוצר משימוש בעיפרון טשטוש בעיניים ושפתון קלאסי עשיר בפיגמנט בשפתיים. בנוסף, נראה הרבה צבע בעיניים- כחול טווס, ירוק, קוראל, ורוד, אפור וחום – אין ספק שהצבע חוזר בכל מקום, במקביל להתאוששות הכלכלית בשוק בארה"ב ובאירופה.
ואיפור השפתיים?
מבחינתי, הבריאות קודמת לכל, לכן אני מעדיפה להשתמש בשפתונים נטולי פארבנים, בושם מלאכותי וחומרים משמרים סינתטיים, קצת כמו השפתון החדש שפיתחתי עם החברה (עתיד לעלות על המדפים בישראל לקראת הקיץ נ.א.) . נשים רוצות פיגמנט מלא עם מרקם קליל כשל ליפ גלוס. לכן, פיתחתי, ביחד עם אנשי המחקר של החברה את השפתון COLORBURST, המבוסס על פטנט שמעניק תחושה קלילה ובלתי מורגשת יחד עם צבע עשיר ומדויק.
גוצ'י מדגישה שהיא מאמינה גדולה בכיסוי קליל של מייק אפ ולאו דווקא כבד. הכיסוי הקליל מאפשר משחק גדול יותר עם אזורי איפור אחרים. בשתי ההדגמות מול הקהל, גם העיניים וגם השפתיים קיבלו איפור דומיננטי, בניגוד למה שבאופן עקבי ממליצים לנו, מה שמתאפשר בשל הכיסוי הקל. כשנשאלה מה הפתרון שלה לאיפור שפתיים דקות בעלות קמטים או חריצים בזוויות שלהם, ייעצה להשתמש באצבעות למריחת השפתון ולא במברשת או בשפתון עצמו, וכן שימוש בתוחם לאחר מריחת השפתון, מה שמאפשר הגדלה מסויימת של השפתיים. במראה איפור המכיל שפתון כהה או דומיננטי, ממליצה גוצ'י לאפר קודם כל את השפתיים ואז לעבור לסומק והצללות. הרבה פעמים לאחר מריחת השפתון מסתבר שלא צריך כל כך הרבה צבע על הלחיים.
הטרנדים המרכזיים באיפור שפתיים השנה, היא אומרת, אף הם מגוונים. שפתונים אדומים,שפתוני פוקסיה, לילך, כתום קוראל וסלמון כל אלה הציפו את מסלולי התצוגות וימשיכו ללוות אותנו לתוך החורף. לצד מראה טבעי של שפתונים וגלוסים בגווני חום וברונזה, בז' וחול וכמובן מראה עירום לשפתיים שתמיד הולך כשיש עין מעושנת בסביבה…
איך את מושחת את השפתון?
בטכניקה "חופשית". אני לא משתמשת במכחול שפתיים, אלא טופחת את הצבע או מורחת אותו ישירות עם כריות האצבעות כדי ליצור מראה סקסי ומעט פרוע.
מה הטיפ שלך למאפרים לעבודה עם יוצרים אחרים (מעצבי אופנה וכו')?
הסוד הוא לדעת מתי להתעקש על דעתך, ומתי לקחת צעד אחורה ולהיות פחות דומיננטית, והגמישות הזו היא שגורמת למאפר להצליח בתעשיית האופנה.
מה הופך מאפר למאפר-על?
חוץ מכישרון, כמובן, צריך יכולת גדולה לספוג, להכיל הרבה אגו, במיוחד כשעובדים עם סלבריטי שהן רובן חסרות בטחון בניגוד לרושם ההפוך. מאפר-על גם צריך לחדש כל הזמן ולא לשעמם.
צילום: ערן לם
הירשם עכשיו לקבלת עדכונים ממגזין יופי!
קצר, ממצה, איכותי, חינם – אצלך במייל
דואר אלקטרוני
שם