3 דוגמניות, 3 לוקים שונים. מאחורי הקלעים של הפקת יופי בביקיני, לרגל פתיחת הקיץ
שי קחזם
בגדי הים בעיניי מבשרים תמיד את החום הישראלי, היופי, הנשיות והסקסיות.
אז כמו בשנה שעברה, גם השנה, אני והצוות שלי בחרנו את אחת ממעצבות בגדי הים הטובות בעיניי – יעל זואשנין. עוד משיחה ראשונה עם יעל, ביררתי כול מה שצריך להבין על הקונצפט של עיצוב בגדי הים, וכבר משיחה ראשונה זאת הבנתי לאיזה כיוון אני רוצה 'לקחת' את ההפקה.
רציתי שיהיה לי 3 לוקים שונים; הלוק הראשון יהיה לוק פראי עוצר נשימה, הלוק השני יהיה לוק אצילי אירופאי, הלוק השלישי – שאני קורא לו 'לוק הלולי פופ' – לוק שובב שאין לו גבולות.
לצורך שלושת הלוקים הייתי צריך 3 דוגמניות אשר יתאימו בדיוק למה שאני מחפש.
מכאן אני והמעצבת התחלנו 'לחרוש' את המדינה, על מנת למצוא את שלושת הבנות שיצליחו למוטט את ליבנו… ואכן מצאנו, והרבה בזכות יעל.
הראשונה הייתה מרין. בחורה קופצנית, מלאת חיים ונורא יפה. אך מעבר לזאת, מרין היא שחומה, בעלת עיניים כחולות, שיער חום, עם נגיעות זהובות הוא הלוק הפראי אותו חיפשתי מצאתי בה מעט דמיון לאנדריאה לימה, אבל אלו רק הפנטזיות שלי…
השנייה הייתה לילי. בחורה מדהימה, בעלת מראה אירופאי אצילי כל כך. לא היופי שהייתי יכול לפגוש כל יום ברחוב כאן בישראל. לילי היא פנטזיית צילום עבורי, בגלל המראה הכול-כך אירופאי, שלא נגיש כאן ביום-יום. מכאן אתם בטוח מבינים כי לילי היא הלוק האירופאי שאותו חיפשתי.
השלישית היא קטיה. בחורה המשדרת הרבה חום, חיוכים וצחוק. בחורה שבשנייה הייתה ממסיה אתכם… ולה נתתי את לוק ה'לולי פופ'.
אז אחרי שמצאנו בגדי ים ומצאנו דוגמניות נשאר לחשוב איפה לצלם הפקה כזאת השנה.
בחרתי מקום קצת לא שיגרתי כמו ים, מקום שאמורים להיות בגדי הים. הפעם בחרנו לעשות את ההפקה במקום שיכול להעביר את שלושת הלוקים ולהשתלב עם בגדי הים.
בחרנו הפעם לעשות את ההפקה בווילה יוקרתית. חיפשנו באמת מקום יוקרתי, אשר ייתן לנו מענה למה שאנו מחפשים. מצאנו את הטירה של איזבלה, מקום שרק בעיניי הוא כמו גן עדן על כדור הארץ. הדבר הראשון שיצא לי מהפה כשראיתי את המקום היה: ואווו….! בחורה בשם סיגל, המנהלת את המקום, פתחה לנו את הלב ואת שעריי המקום, ונתנה לנו אישור לצלם בחלקת גן העדן הפרטית שלה.
וכאן סגרנו את רוב ההפקה. אך נותר לשבת ולסגור את המראות: איך ייראו הלוקים על הדוגמניות?
למרין, שהיא בעלת הלוק האקזוטי, הפראי, המשגע, עם עיניי הלגונה וגוון עור השחום, הוחלט לשמור על קו נקי גם בשפתיים, על מנת לתת לעיניים נוכחות המגיעה להן, באמצעות מריחת שפתון בגוון ורוד עתיק, עם מעט גלוס שימרי. הדגשת הגבות, הנחת איילנר מעל קו הריסים, ומסקרה בנדיבות רבה למראה סקסי.
בשיער רצינו לשמור על הקו, שאותו הצבנו מלכתחילה, שהוא הקו הפראי. ולכן למרין עוצב השיער עם זרימה אווריריות ונפח, אשר יוצר את המראה אותו ביקשנו.
ללילי, שהיא בעלת המראה האירופאי וגוון העור החלבי, הוחלט למרוח שפתון בגוונים חזקים ודומיננטיים, בלוק שנבחר לכל סט צילום בהתאם לבגד הים. גם כאן היה שימוש בצלליות בגוונים טבעיים אפרסקיים וחומים-בהירים עם הנחת איילנר עדין ומסקרה נדיבה.
את שיערה של לילי בחרנו לעצב במראה גלי ובייביליס נשפך, אשר נותן לה דגש לפנים. מראה טיפה כפרי, אך שומר על הלוק האירופאי שלה.
לקטיה, שגם לה יש מראה אירופאי, וגם אצלה גוון העור חלבי, בחרנו למרוח שפתונים חזקים ודומיננטיים על צליליות בגוןן אפרסקי, הנחת איילנר ומסקרה.
בשיערה של קטיה החלטנו לתת מראה גלי נשפך, על מנת שידגיש את הלוק שאותו אנחנו מחפשים, והוא הלוק השובב.
חשוב להדגיש משהו: באיפור בהפקת בגדי ים, חשוב נורא לשמור על קו נקי, וזאת מסיבה ברורה: ברגע ששמים איפור עם צבעים, על פניה של דוגמנית בגדי ים, כל אפקט הסקסיות נעלם. איפור שלא מותאם בצורה נכונה יכול להרוס הפקה שלמה.
מתחילים לצלם.
את הצילומים החלטנו לעשות ברחבת הווילה המפוארת. אני כצלם יוצא תמיד לצילומים עם ציוד אשר ייתן לי מענה נכון למה שאני מחפש, שייצא לי. לצורך העניין השתמשתי ב-2 פלאשים של סטודיו אחד עם ספוט בוקס ואחד עם ביוטי דיש.
הסופט בוק נותן תאורה רכה יותר. כאשר צילמנו בשמש החמה השתמשתי בסופט בוקס כי הוא מוציא תאורה רכה ומשלימה, נותן הברקות בדיוק במקומות הנכונים, וכאשר השמש פוגעת מאחורי הדוגמנית נוצרת תאורה מדהימה סביב הדוגמנית.
כאשר צילמנו בצל השתמשתי בביוטי דיש, שלו יש תאורה יותר חמה ופחות רכה. אני נורא אוהב אותו, הוא נותן דגש על גוון העור על האיפור ועושה מעין תאורה יפה סביב העין.
דגשים נורא חשובים בעת צילום הפקת דוגמניות (מודלס):
1. כאשר אתם מצלמים דוגמנית בפעם הראשונה, תנו לה להרגיש אתכם בנוח. צחקו איתה, תנו להרגיש שחשוב לכם שכל תמונה שאתם מקליקים היא תמונת השער הבאה בעיתון.
2. כאשר התחלתם לצלם, עצרו שנייה, תביטו במסך. שתפו את הדוגמנית בתמונות, תראו לה כדי שתדע היכן היא לא יצאה טוב, ושתדע איפה להשתפר.
3. ברגע שיש לכם את ה-4 תמונות המנצחות בכל לוק, אל תסחבו את הזמן. תנו לדוגמנית ללכת לנוח לקראת הסט הבא, כדי שלא תהיה סחוטה אחרי הסט הראשון.
4. חשוב לשתף את הצוות בתמונות, שגם הוא יראה איך התמונות יוצאות. זה יוצר אנרגיה טובה בין המשתתפים בהפקה.
ברגע שאתם יוצאים להפקה כזאת, חשוב לפני הכול לעשות הכנות יסודיות. אל תגידו – נגיע לשם ונחליט. אין דבר כזה. כאשר אני שומע דבר כזה, זה נורא חורה לי. זה יוצר בילבול ומבזבז זמן יקר מאוד בצילומים, מעבר לזאת שזה משדר חוסר מקצועיות משווע. את זה אני אומר מניסיון מהפקות שהיו לי בתחילת דרכי כצלם.
אם הצלחתם ליצור דו שיח עם הצוות, והצלחתם ליצור ממשהו כל כך בנאלי, כמו בגד ים, תמונה של 'ואוו', הרי לכם שאינכם רק צלמים, מאפרות, מעצבי שיער, או מעצבי בגדי ים – הנכם אמנים.
שיער: אריאלה שמעון, איפור: ליאור וינשטיין, בגדי ים יעל זואשנין, אסיסטנט: בילאל חטיב, דוגמניות: לילי, מרין וקטיה, צילום: שי קחזם.
פרסם כאן מודעת לוח חינם!