צילום: ישי בוטבול; איפור ושיער: תומאס לסוכנות "סולו"; סטיילינג: דנה רענן; דוגמנית: טניה לסוכנות "יולי"בסוף איפור העיניים, לאחר הקפדה על איפור סימטרי ומושקע, התעופף לו מבלי התרעה מוקדמת אפצ'י של הכלה. ה'אינסידנט' הזה הוביל ל…הפקת איפור
תומאס
הפקת האיפור שלפניכם נולדה מ'אינסידנט' לא נעים שקרה לי כשאיפרתי כלה. מקרה שהיה כך היה: בסוף איפור העיניים, לאחר הקפדה על איפור סמטרי ומושקע, ובאמצע מריחת מסקרה, התעופף לו מבלי התרעה מוקדמת "אפצ'י" של הכלה. לכל אורך העפעף העליון שלה נמרח לו כתם של מסקרה שחור וגס. כמובן שבשיא הרוגע והשלווה הסרתי את האיפור והתחלתי מההתחלה לאפר את העין… אבל החיוך שנתגלה על שפתיי לא היה רק בזכות התאונה והנסיונות להרגיע את הלקוחה אלא כי פשוט – אהבתי את הכתם. לפניכן מוצגת התוצאה המתוכננת של המקרה. לכן, בחרתי בהפקה זו בכיוון של "איפור על איפור". משחקים באיפור עצמו: החן שבנמשים, הטקסטורות המוגזמות של הגלוס (תשאלו את בנות ישראל שמערימות ביום יום גלוס על שפתותיהן), הריס המודבק, וכתמי הפודרה. טעויות שאני מלמד את התלמידים שלי לא לעשות הפעם הפכו לעניין שבעניין. כמו כן, בהשפעת התקופה, יש גם התייחסות למייקאפ שקוף ואוורירי, לצבעים הכתמתמים ולכחולים החיים של הזמן הזה והכי חשוב – להומור שיוצא החוצה בכל כך הרבה חן על ידי הדוגמנית, טניה, שאני מאוד אוהב לעבוד עימה.
מילה על איפור
כמאפר מקצועי ומעצב שיער שבא מתחום הציור והאומנות אני לעולם לא מסתכל על האובייקט כפנים, כפרצוף לאיפור וכשיער לסירוק. מבחינתי מדובר במשטח עבודה תלת מימדי: קנוואס מהלך.
זה נכון לגבי ציורי גוף, זה נכון לגבי איפור אופנה ואדיטוריאל, ואפילו נכון לגבי תחום היופי והכלות. התמורות שאנחנו, אנשי המקצוע יכולים לגרום למבנה הפנים והגוף באמצעות נגיעות צבע, משחקי אור וצל, ועבודה עם טקסטורות הם האספקטים שאותי הכי מעניינים באיפור ושמשכו אותי לעיסוק באיפור המקצועי.
שאלה של חיבור
איפור, לפי תפיסתי זה לא מקצוע. זאת לא עבודה. זו הנאה. זה משהו אישי. זו בריאת "בייבי" חדש בכל פעם מחדש. זו יצירה שלמה ומוגמרת שנובעת ממחשבה ארוכה, התבוננות בסביבה ובאנשים המקיפים אותי והרבה פעמים גם התבוננות אל תוך האנשים שמקיפים אותי. כלומר, אחד הדברים שמאוד מעסיקים אותי בעבודה הם החיבור שלי עם האופי של הדוגמנית (או הכלה). החיבור הזה, הוא שיוצר לדעתי עבודה ייחודית שקיימת רק מתוך הסימביוזה שנוצרה בינינו. הייחוד הזה שבקשר החד פעמי שנוצר הוא לדעתי זה שגורם לכך שבאיפור כלות אנחנו יכולים שלא לחזור על אותו איפור פעמיים. הוא זה שמאפשר לדעתי בהפקות אופנה לייצר שפה "פרטית" כמעט עם הדוגמנים כשהצופים בעבודה הסופית, "מציצים" לשפה הפרטית שיצרנו, חווים אותה ושותפים לה.
הומור לדעתי, הוא חלק משמעותי באיפור משום שיש משהו באיפור שהרבה פעמים נהיה "רציני" מידי, מעוקצה מידי, עשוי מידי – ולפיכך קר מידי.
זאת הסיבה שאני מחפש תמיד את הצד השמח שבאיפור וזו כאמור הסיבה, של הבחירה בקונפסט הפקת האיפור שלפניכם.
תומאס, אמן ומורה לאיפור מקצועי www.TOMakeup.com