גורו האיפור המקצועי בארצות הברית, ג'ואנה שליפ, מאפרת מבוקשת ומועדפת על כוכבי על וסלבריטאים, הגיעה במיוחד לישראל. ראיון מיוחד למגזין יופי!
נעמי אלון
לרגע אחד היתה הרגשה כאילו "השטיח האדום" – זה כאן. זה קרה בחודש שעבר כשחברת OFRA COSMETICS – יצרנית האיפור המקצועי מארצות הברית, השיקה לראשונה בישראל, קולקציית איפור המיועדת במיוחד לאירועי השטיח האדום (סדרת 'RED CARPET'). את השקת האוסף הובילה בארץ אישית, ג'ואנה שליפ – גורו האיפור המקצועי בארצות הברית, מאפרת מבוקשת ומועדפת על כוכבי על וסלבריטאים, אורחת קבועה בתכניות האירוח של אופרה ווינפרי שהגיעה במיוחד לישראל לכבוד ההשקה.
שליפ באה לכאן כדי להדריך ולתת טיפים למאפרות הישראליות לגבי האיפור המקצועי של הסלבז על השטיח האדום.
כמויות הזוהר והיופי הניבטים ממאות מיליוני מסכי טלוויזיה ברחבי העולם באירועי פסגה זוהרים כמו האוסקר, גלובוס הזהב והאמי ההוליוודיים, נראים כמתנת טבע.
מי שמעורה בחיי "מאחורי הקלעים" בתעשיית הזוהר, יודע כי מאות הנשים היפהפיות בעלות העור המושלם, עם תווי הפנים המעוצבים, זוהרות באופן יוצא דופן, וכל זאת לאורך שעות רבות, הן למעשה דוגמה חיה לעוצמה, לחדשנות, לכשרון ולטכנולוגיה של תעשיית האיפור.
תוצאות היופי והזוהר באירועים אלה, שהם החשובים ביותר והמשמעותיים ביותר עבור סקטור הפועל בתחום ה- ' SHOW BUSINESS' – הם תוצר של עבודה מאומצת, שילוב כוחות של אנשי פיתוח וטכנולוגיה, אומני איפור וכמובן, יופי טבעי של הכוכבים והכוכבות.
אז מה הם הצרכים של כוכבי הוליווד באירועי השטיח האדום?
מראה טבעי, יחד עם זאת זוהֵר, נוכֵח, בעל אפקט "וואו". עמידות ושרידות מבלי לפגוע בנוחות ובאפקט הזוהר. מראה מפתיע, בולט המבטא גישה חדשנית ועדכנית. ומעל לכל – שיהלום את אילוצי המצלמות, הפלאשים, זוויות הצילום וקלוז-אפים "מסוכנים" החושפים את אחרון הפגמים.
החברה מארצות הברית, מפתחת ומייצרת תכשירי איפור למאפרים מקצועיים ובכלל זה לצמרת המאפרים המובילים בעולם, מתמחה מזה 30 שנה בפיתוח ובייצור תכשירים ייעודיים. מוצרי איפור מהקולקציה החדשה כבר נראו על פניהן של כוכבות ידועות בטקס האמי האחרון וביניהן אווה לנגוריה, כריסטינה אפלגייט ואחרות. מהחברה מספרים כי כוכבות הוליווד נראו זוהרות במיוחד הודות לתכשיר האיפור החדש – ג'ל זוהר המעניק בוהק דרמטי לגוף ואשר עמיד גם בפני לחות וזיעה.
מי את ג'ואנה שליפ?
ג'ואנה שליפ עצמה, בלונדינית מטופחת בת בלי גיל, עם מבטא דרומי כבד, ושם יהודי שהגיע אליה בזכות אביה החורג היהודי, נולדה בניו אורלינס וכבר בגיל תשע החליטה שעתידה הוא כמאפרת, בגיל שמונה עשרה היגרה לאירופה שם חייתה ועבדה במשך חמש עשרה שנים יחד עם טובי המעצבים בתצוגות האופנה של ה'הוט קוטור', ושימשה מאפרת שנים רבות בבירות האופנה באירופה, יותר מאוחר קבעה את מקום עבודתה בעיר הכוכבים, לוס אנגל'ס והפכה מאפרת הכוכבות הגדולות בעולם, היא בין היתר אחראית על מראה שערים מפורסמים במגזינים המובילים – 'ווג', 'גלאמור', 'אין סטייל' ועוד.
שליפ, לא רק מאפרת אלא הפכה גם במהלך השנים לידידה אישית של לקוחותיה, אווה לנגוריה, כריסטינה אפלגייט ואחרות, היא אורחת קבועה בתכניות האירוח בטלוויזיה האמריקאית וחביבה במיוחד על אופרה ווינפרי. אם מאחורי כל כוכבת קולנוע, זמרת או סלבית מסוג אחר, עומדת סוללת אנשים אשר תפקידם לדאוג שהיא תיראה 'מליון דולר', אחת מהמרכזיות שבהן היא שליפ, אחת ממאפרות הכוכבות והסלבס המבוקשות ביותר בארה"ב ובאירופה, אשר רבות מכוכבות הוליווד חייבות לה את המראה הנפלא שלהן כשהן מצטלמות למודעות פרסומת, לכתבות בעיתונות ובעיקר, כשהן צועדות על השטיח האדום בטקסים שונים, אירועי השקה וגאלה, פרמיירות, קונצרטים חגיגיים ועוד.
שליפ שמתמחה באיפורים זוהרים, נחשבת למאפרת עסוקה במיוחד: הכוכבות הגדולות משריינות אצלה תאריכים זמן רב מראש והיא מוטסת אליהן ישירות לכל מקום בעולם על מנת להפוך אותן ליפות וזוהרות, מבלי שתיראנה "עשויות" מדי. זהו הקסם בכישרונה של ג'ואנה וזו הסיבה שאף אחת מהכוכבות לא מוכנה לוותר על שירותי האיפור שלה. בין לקוחותיה הקבועות ניתן למנות את אווה לנגוריה ('עקרות בית נואשות'), הילארי דאף, קים קטראל ('סקס והעיר הגדולה'), ג'סיקה סימפסון, ג'ניפר לאב יואיט, כריסטינה אפלגייט ('נשואים פלוס'), סופיה בוש ('מגרש ביתי'), אליסה מילאנו ('מי הבוס', 'מכושפות'), מנדי מור ('יומני הנסיכה'), נעמי ווטס ('קינג קונג', 'הצלצול 2'), ואפילו השחקן אוליבייה מרטינז (האקס של קיילי מינוג ואפילו של שרי גבעתי הישראלית) ועוד רבים אחרים. גם עבודות האיפור של ג'ואנה מעטרות באופן קבוע את השערים במגזינים הנחשבים ביותר כמו ה'קוסמופוליטן', 'ווג', 'אל', 'גלאמור' ועוד. עם השנים הפכה ג'ואנה בעצמה לדמות סלבריטאית אשר מופיעה בקביעות בתוכניותיה של אופרה וינפרי, בשידורי ערוץ E!, בתחנות הטלוויזיה שלNBC, ABC, FOX ועוד. היא שופטת בתחרויות איפור שונות ומרצה בקביעות בתערוכת האיפור הבינלאומית הגדולה בעולם ה-IMATS בניו-יורק ובלוס-אנג'לס.
מה השיקולים המרכזיים שמובילים מאפרת של כוכבים על השטיח האדום?
"צריך לקחת בחשבון לא מעט דברים: יום כזה, של האוסקר, הגראמי, או האמי, מתחיל בכמה שעות של הכנת שיער, ואחר כך שמלה, ואז האיפור, מכיוון שההליכה על השטיח האדום נערכת בצהרי היום, מדובר בשלוש שעות לאור השמש שהאיפור צריך להחזיק בהן מעמד. אז הכוכבים יושבים בלימוזינה, ואחרי שהם יוצאים מהלימוזינה יש להם מסלול שלם לעבור את האורות, החום של היום, מאות ואלפי פלאשים של צלמים ופפראצי, שילוב של חום של יום וחום התאורה, זה בערך בשעה שתיים בצהרים, וברגע שהם עוברים, ונכנסים פנימה לאולם מדובר בטקס של חמש שעות עד שקוראים לשחקן או השחקנית הטובים ביותר. חשוב לציין שמאז האחד בספטמבר אסור, מבחינה בטחונית להיות עם השחקנים מאחורי הקלעים, כך שאיפור צריך להחזיק מעמד במשך 12 שעות. אם אתה אחד או אחת מחמשת המאושרים שהם מועמדים בקטגורית השחקן הטוב ביותר, אתה צריך איפור שיחזיק 12 שעות, כי באותו רגע כל העולם מביט בפנים שלך, וזה יופיע בעיתונות מחר. זה בכלליות הסיפור. וכאן אסור לפספס. כי העבודה שלי תופיע מחר ותיבחן על פני העמודים הראשונים בעיתונים".
אז מה חשוב בעיקר באיפור כזה שצריך להיות זוהר במשך 12 שעות?
"מה שעבורי חשוב זה שצריך להיות איפור טוב, וזה צריך להחזיק מעמד, לא מדובר באיפור לתצוגת אופנה, יש הבדל ענק! אני משתמשת בבסיס האיפור של OFRA שמחזיק מעמד. צריך להקצין ולהדגיש תווים אבל לדאוג שהאיפור ייראה טבעי יחסית, עם כל האורות, וסוגי התאורה השונים צריך להדגיש את הקונטור, להדגיש את האף, את עצמות הלחיים, את הסנטר, את הלסת, כי בתאורה החזקה תווי הפנים אובדים, והאור בא מכל הכיוונים. צריך להדגיש את התווים שרוצים שיצאו החוצה. מצד שני, לא צריך להדגיש בצורה קיצונית את האיפור. כי יש את השמלה והבגדים, הקהל רוצה לראות את הסלב נראה כמו שמכירים אותו, לא לשנות אותו יותר מדי".
שליפ מדגימה על הדוגמנית את העבודה שלה באיפור השטיח האדום: "אני משתמשת בשימר ובהדגשת העיניים, בכלל איפור לשטיח האדום הוא איפור שעובד על הצללה ותאורה. אחרי כן תבוא פודרה כדי למנוע ברק. אני משתמשת בהרבה סומק על הלחיים, זה נותן מראה בריא ללחיים, זה משהו שאני מחבבת במיוחד. צריך לבחור אם להדגיש שפתיים ועיניים. לא מדגישים את שניהם. גם אם משתמשים באייליינר משתדלים שלא יהיה קיצוני מדי".
מה הסוד של האיפור?
"בשטיח האדום מדובר באיפור שצריך להחזיק מעמד, צריך להחזיק מעמד בשעות היום. לא מדובר דווקא באיפור כבד, אלא באיפור שבנוי בצורה שכבתית באזורים שצריכים אבל מצד שני הוא בעל בסיס משי וקליל. המייקאפ הוא בעל בסיס של משי ויכול להחזיק שעות רבות, לאחר מכן באה הפודרה מעל הבסיס. קונסילר שעמיד לאורך שעות ונטול שומן. סומק שמפוזר על הלחיים בנדיבות ונותן גם צללית וגם גוון סמוק ובריא ללחיים, שימר שהוא גם מבהיר ומדגיש את עצם הלחי. מעל לכל אויל קונטרול שסופח את השומן.
אני נוהגת להשתמש בגלוס שהוא בעל מראה טבעי שצובע את השפתיים בגוון טבעי. הצלליות משמשות לקונטור וגם לצלליות, ואני עובדת על מורופולגיה של הפנים שמבהיר כדי להדגיש ולהצליל כדי להכהות".
מה צריך כדי להיות אמן איפור טוב?
"את יודעת מה אני חושבת? רציתי להיות אמנית איפור מגיל תשע, כשאני מסתכלת עליך לדוגמא, אני רואה מיד כמה העיניים שלך יפות, וישר רוצה לאפר את העיניים שלך. אני חושבת שאמן איפור טוב יודע לזהות את היפה שבפנים ויש לו את היכולת להעצים את זה, ולהוציא את זה החוצה בצורה הטובה ביותר. כי אני לא רוצה לעשות איפור משוגע, אלא לעשות איפור דרמטי אבל גם כזה שיחמיא ויהפוך את האישה ליפה יותר. תמיד ידעתי שאני רוצה לעשות את זה, נולדתי בניו אורלינס, ובגיל 18 עזבתי לאירופה ושם עבדתי כמאפרת במשך 15 שנים בעולם האופנה. בפריז ובמילנו, לונדון, הגעתי לכל מקום באירופה שמעצבי האופנה המובילים היו שם והאופנה הייתה שם".
האם יש הבדל בין איפור לתצוגת אופנה לאיפור השטיח האדום?
"הבדל גדול, תצוגת אופנה היא דרמטית יותר, ואני אוהבת אופנה ומשם אני באה, ובשטיח האדום זה פחות דרמטי, אבל אתגר גדול. אבל לבי הוא בעיקר בעולם האופנה, אני אוהבת לעבוד עם דוגמניות, כשכולן 180 ס"מ גדולות מהחיים, זה כמו להיות לשעה מסוימת בעולם הפנטזיה".
יצא לך להכיר גם דוגמניות ישראליות?
"בזמנו הכרתי דוגמנית ישראלית יפהפייה, מיכאלה ברקו, היא כל כך מדהימה, אהבתי מאוד את המראה שלה. את יודעת מה קורה לה כעת? היא הייתה גדולה בכל התווים שלה. אהבתי את המראה שלה. היא הייתה דוגמנית מצוינת".
ומה בכל זאת היה האיפור המשוגע ביותר שיצא לך לעשות?
"איפור משוגע, חצי פנים כתומות, מסקרה סגולה, חומרים משוגעים…"
קל יותר לאפר אנשים יפים במיוחד, או דווקא להפוך אנשים נורמליים ליפים יותר?
"הכי טוב לעבוד עם מישהו שהוא כמו לוח חלק, כשעבדתי בתחילת דרכי בפריז עבדתי הרבה עם לינדה אוונג'ליסטה, וזו מישהי שאם היית עוברת לידה ברחוב לא היית עוצרת ואומרת 'או, כמה שהיא יפה'. אבל היא ידעה להשתנות כמו זיקית. להפוך למה שרצית שתהפוך, זה החלום של אמן איפור. אם למשל העיניים שלך יפות, תרצי להדגיש אותן, אבל לוח חלק זה התכונה המושלמת ביותר".
מה המראה שמתאים לנשים ישראליות?
"באופן אישי אני חושבת שהנשים הישראליות יפות מאלה האמריקניות. אני אוהבת יופי אקזוטי, ויש כאן נערות עם עור בצבע זית, ועיניים ירוקות או כחולות, וריסים, לכולן ריסים עבים ואף עם נוכחות. הנשים בלוס אנג'לס נראות כמו השכנה המתוקה ממול, ואילו הנשים כאן הרבה יותר אקזוטיות".
את מי את אוהבת ביותר לאפר?
"את כריסטינה אפלגייט. כי היא אדם מדהים, והיא בעלת איכויות של דוגמנית למרות שהיא שחקנית: לוח חלק, ופתוחה לכל רעיון, שפתיים אדומות, מראה של בריג'יט ברדו, מראה של פיי דנאווי, היא שחקנית אבל יש לה איכויות של דוגמנית. אני גם ידידה אישית שלה וליוויתי אותה בתקופה הקשה שבה אבחנו אצלה סרטן שד והיא עברה כריתה כפולה, היא אישה אמיצה מאוד".
את מעדיפה תווי פנים שעברו ניתוחים פלסטיים או את המראה הטבעי יותר?
"זה תלוי, השחקנית קיירה נייטלי למשל עיבתה את השפה העליונה שלה, שהייתה דקה מדי, ואני יכולה להבין אותה כי זה היווה לה בעיה והצריך אותה להסוות את השפה ולעבות אותה באיפור באופן קבוע. אני חושבת שזה הופך בעייתי ברגע שזה נראה לא טוב, זה לא משנה, כי זה יכול להיות המנתח הטוב בעולם, אבל התגובה לא טובה, או שיש כאלה שעושות בבת אחת כמה ניתוחים ומשנות את המראה בצורה דרמטית מדי. אבל באופן כללי אני בעד מה שנותן לאישה להרגיש נוח עם עצמה".
שמתי לב שאת משתמשת בידיים כדי למשוח סומק
"כן, אני משתמשת בידיי הרבה, אני לא אוהבת שיש מכונה ביני ובין המאופרת, עבורי יש משהו במגע האנושי שאני אוהבת, לגעת בעור כאילו הוא בד של ציירים מתוח. להרגיש.
איך את מקבלת את הרעיונות למראות האיפור שלך?
"מסתכלת על בגדים, שיער, בסדרות טלוויזיה, בסרטי קולנוע, ומקבלת רעיונות".
מה המראה הבא?
"אני חושבת שהמראה האייקוני והדרמטי תמיד ישאר. אני אוהבת את המראה של אליזבט טיילור בדרום צרפת בשנות החמישים, איפור דרמטי ועור שזוף ושפתיים חיוורות, אבל באותה עת אוהבת את המראה של מרילין מונרו באותן שנים, עם שפתיים אדומות ועור לבן. היום יש כמה אפשרויות לאישה, ומה שמתאים הוא מה שהוא המראה הנכון".
את עושה מורפולוגיה של הפנים במהלך עבודתך, על מה מדובר, ואיך את עושה זאת?
"באופן בסיסי אני מסתכלת במראה, יש כללים מדוייקים מדעיים לאבחן כיצד פנים סימטריות צריכות להיראות, עצמות לחיים גבוהות, רווח נכון בין העיניים לאף, הכל פה מדעי, ואני מסתכלת בפנים ואני יודעת אם צריך להוציא את עצמות הלחיים ולהגביה אותן, להדגיש את האף, ולהרחיב את הרווח שבין הגבות לאף. למרות שיש כאלה שהתווים שלהם לא עונים להגדרה והם נחשבים יפהפיים, למשל אנג'לינה ג'ולי שהכל אצלה גדול מהחיים, העיניים, השפתיים, או סופיה לורן למשל, שגם היא בעלת תווים גדולים ולמרות זאת היא יפהפיה. אבל קחי למשל את אווה לונגוריה, או ג'ניפר אניסטון שהכל אצלן סימטרי. אישית אני מעדיפה את התווים הגדולים והדרמטיים".
צילומים: ערן לם
הירשם עכשיו לקבלת עדכונים ממגזין יופי!
קצר, ממצה, איכותי, חינם – אצלך במייל
דואר אלקטרוני
שם