גבירותיי ורבותי, קבלו את הגרסה המעודכנת של שוורצקופף פרופשיונל בישראל; באירוע חגיגי שנערך לאחרונה בהרצלייה, ציינה החברה הבינלאומית חידושים בניהול ובארגון
מימין: דיטר קייזר, שמוליק כהן, דוד דאדי, דבי פסח, יוהן שטיינר והדוגמניות
תמר פריד
חברת שוורצקופף פרופשיונל ערכה אירוע חגיגי למעצבי שיער שנערך ב-VEGA מתחם אירועים, בהרצלייה פיתוח. במסגרת האירוע, התקיים מיצג של מראות Essential Looks, אותו הציג דיטר קייזר (Dieter Kaiser), מדריך בינלאומי של שוורצקופף פרופשיונל, שהגיע במיוחד לרגל האירוע ביחד עם יוהן שטיינר (Johann Steyrer), מנהל PPS איזור מרכז ומזרח אירופה (PPS – Professional partnership services). במהלך האירוע גם הושקו מוצרים חדשים בסדרת +OSIS, וכן סדרתSEAH HAIRSPA ו- M
iracle Oil.
חברת שוורצקופף פרופשיונל שייכת לקונצרן הנקל העולמי, ומאז חודש ינואר השנה, היא חזרה לבעלות זו גם בארץ. מנהלי החברה החדשים בארץ היו נרגשים במיוחד בערב ההשקה. הם תכננו בהתחלה אירוע צנוע במיוחד, אבל כאשר השמועה על האירוע פשטה, גדלה ההתעניינות והם התארגנו לכ-120 אנשי מקצוע. בסופו של דבר הגיעו כ-200 איש וההתרגשות מן ההיענות והצלחת האירוע היתה גדולה.
דבר ההנהלה
דוד דאדי, מנכ"ל חטיבת קוסמטיקה קונצרן הנקל ישראל, ברך את הבאים, והביע את שמחתו מהיענות הגדולה. " העובדה שאנשים הגיעו לכאן בסוף יום עבודה, ובשעה אחת עשרה בלילה הם עדיין יושבים ומסתכלים על התצוגה, מדברת בעד עצמה. הוא סיפר ששנת 2012 היא "שנה מיוחדת עבור החברה, משום שמעכשיו, כשהשיווק הוא ישיר מטעם החברה לשטח, הקרבה גם תהיה גדולה יותר. "נוכל לתת שרות טוב יותר על בסיס המוצרים הטובים והחדשנות של החברה".
"חשוב היה לנו לקיים את האירוע", אמר שמוליק כהן, מנהל שיווק ומכירות, חטיבת פרופשיונל בהנקל, "כדי קודם כל לומר שלום 'כמו שצריך'. אנחנו שמחים שהאורחים מחו"ל הגיעו כדי לקחת חלק בהשקת המוצרים, בערב הזה ובסמינר בין יומיים שיועבר למדרכים. הסמינר הזה הוא הסמינר החמישי הממשיך את ההכשרה של 7 ספרים שיהיו המדריכים של החברה. בתום ההכשרה הם יסעו למבחנים בחו"ל". שמוליק הודה לקהל על הסבלנות וההבנה בתחילת השנה עם המעבר, וגם הודה לכל הסוכנים – מושיק, חיים, יפעת, אתי ואבי – שכבר עובדים עם שוורצקופף פרופשיונל במשך שנים וממשיכים לעבוד איתם גם היום. "הם אלו שעושים את העבודה בשטח מולכם, הם מתמודדים על כל הקשיים ועם כל החידושים. החזון שלנו", סיכם את דבריו, "הוא להביא את החידושים של החברה הבינלאומית כדי לתת השראה, ולתת שירות אישי. לא, 'קחו מוצרים ותעבדו', אלא, שותפות אמיתית. זו הפילוסופיה של החברה ולכן גם השארנו את הסוכנים. אנחנו עובדים מלב אל לב כשמה שמאחד את כולנו זו התשוקה לשיער".
הצגת המוצרים
דבי פסח, מנהלת פיתוח מקצועי בחטיבת פרופשיונל בהנקל, סיפרה שכבר חמש שנים היא בחברה והגיעה מתחום השיווק של צבעי השיער בתחום הריטייל. "אנחנו כבר מרגישים את השינוי בשטח", אמרה, ומקבלים תגובות טובות ונרגשות ממעצבי שיער. היא גם הבטיחה שהחברה מתכננת הפתעות רבות נוספות במהלך השנה, ביניהן, נסיעה לברצלונה לחשיפת מראות ה–Essential Looks לסתיו-חורף הבאים. דבי סיפרה על המוצרים החדשים כשדיטר קייזר עלה על הבמה והוסיף הערות משלו.
סדרת ה- SEAH HAIRSPAהם מוצרי "סופר פרימיום" שהלקוחה תשמח להציג באמבטיה בבית ולעשות בהם שימוש מפנק. הם מבוססים על שמן האמרנט כשלכל קבוצה בסדרה יש תוספת של חומרים רלבנטיים כמו דובדבן, קשמיר או פנינה שחורה שמתאימים לקהל היעד: בעלות השיער הפגום, הבוגר היבש או הצבוע. דיטר סיפר שהייחוד של המוצרים עבור הלקוחות הוא גם באריזה המשדרת צורה וריח של ספא, ועבורן שזהו מוצר מפנק בעל השפעה רגשית על הלקוחה.
במוצרי Miracle Oilמסדרת Bonacure יש את כל יתרונות השמן הבוטני ללא ההכבדה של השמן על השיער, הודות לטכנולוגיה הגורמת לנדיפות החומר תוך כמה דקות. מתאים לשימוש לפני ואחרי פאן ויש שמן המתאים לשיער רגיל ועבה ויש המתאים לשיער דק. "המוצר עף אצלנו בסלון", סיפר דיטר. "מרגע שנותנים ללקוחה להריח את המוצר, ושמים לה אותו על השיער היא כבר לבד מבקשת וקונה אותו. שמעתי שזה קורה בכל המספרות שעושות בו שימוש".
לסדרת +OSIS יש המון מוצרים וחלק כבר נמצאים בארץ, ועכשיו החברה מגדילה את ההיצע. תחליב מיישר ומחליק לפני פאן; קרם תלתלים משיי; סרום ווליום לשיער מלא; קרם עיצוב קליל. דיטה הוסיף כי התחליב מצויין להגנה מפני לחות והוא מסייע בגימור התסרוקת ובכך שהשיער נשאר ישר; קרם התלתלים מתאים גם לשיער גלי וגם לרענון תלתלים; הסרום הוא תחליף למוס אבל אינו חזק מדי; וקרם העיצוב הוא דרגה 1 ומתאים גם לתסרוקות ארוכות.
בנוסף, הוצג האתר ASK, אתר הבית של החברה, שעלה לאוויר בגרסתו העברית.
הצגת מראות Essential Looks על הבמה
דיטר קייזר הציג על הבמה שישה מראות Essential Looks ומעצב השיער יא יא, יאיר מנדל, תרגם אותו במקצועיות ובהירות. "אצל דיטר", הוא אמר, "אנחנו רואים את הגזירה ברמה הגבוהה ביותר ואת היופי שבפרטים". דיטר הציג גזירות א-סימטריות, עבודה ב-90 מעלות כשלקראת הסוף הוא "בורח" החוצה וכך ממשיך את הדרוג באופן מרובע. הוא הדגים והסביר איך לשמור על מבנה הדרוג מבחינת אורכי השיער, תוך התחשבות במבנה השיער והראש. הוא נמנע מליצור את הדירוג ממרכז הראש, כדי לא ליצור כובד, ועושה זאת באופן אנכי.
בחלק האחורי של הראש הוא גוזר את השיער דרך המסרק. הרעיון הוא לגזור את השיער בהתאם לנפילתו הטבעית של השיער ובאיזון עם האורך והמשקל של השיער.
הוא הסביר את ההבדל שבין גלישה לבין כניסות לתוך השיער המשפיעות על הנפח שלו.
הוא האריך בהסבריו על טכניקת הצביעה. על הבחירה לשלב מספר גוונים במראה, על צביעה מוקדמת ורק אחר כך על שלב התספורת, המשלב ומשתלב עם הגוונים החדשים. למשל, תכנון שכבות הגוונים גם שהחלק העליון של השיער, יכסה ויעדן את הגוונים.
שיחה עם דיטר קייזר
את דיטר קייזר (Dieter Kaiser), מדריך בינלאומי של שוורצקופף פרופשיונל, שהגיע במיוחד לרגל האירוע, פגשתי שוב אחרי שנתיים, לשיחה אישית. כבר פעם שישית שהוא כאן, והוא רואה הרבה שינויים והתפתחויות בקרב מעצבי השיער כאן. המסר של דיטר הוא שתמיד תשמור על עניין: "זה מה שעושה את העבודה שלנו. ביום שלא מעניין לך אתה הולך אחורה".
במסגרת תפקידו הוא מסייר בהרבה מאוד מקומות בעולם, פוגש מעצבי שיער, מלמד, מדריך ושואב השראות. הוא מספר שהאופן המיידי שבו המידע עובר היום בין המקומות השונים מאפשר לדעת מה קורה כרגע ביפן, למשל, איך עושים את זה וליישם. "אני רואה דימיון בין המקומות השונים בעולם, וזה חשוב, משום שכולנו בעצם עוקבים אחרי מה שעושים מעצבי האופנה בכל תצוגות האופנה הגדולות בעולם במילאנו, פאריז או ניו-יורק. בדרך כלל יש 6 כיוונים חדשים בכל חצי שנה, ואנחנו עובדים על 4 מתוכם לייצג את מראות השיער".
האופנה היא הכיוון
"היום אנחנו חיים בכפר גלובאלי, ובכל זאת, הבסיס הוא האופנה ותצוגות האופנה. אנחנו רואים את זה בין אם בשבוע האופנה, בערוצי האופנה בטלוויזה, אצל וידאל ששון, או טוני וגיא – הכיוון הוא תמיד אופנתי. זה בעצם הדבר החשוב. זה מגיע לכל המדינות והשאלה היא איך מתרגמים את זה למראות השיער. החידוש בעיני הוא שהמידע והאפשרויות מגיעים היום לכולם. אני אוהב", הוא סיפר, "להכנס לחנויות הבגדים השונות בארצות השונות בהן אני מבקר, כדי לראות את הבגדים והאביזרים שיש במקום. לראות איך הם משתלבים במראות השונים".
בפעם האחרונה שנפגשנו, אמרת שהשינוי בעולם בקרב מעצבי השיער הוא החיפוש. שכולם מחפשים מתוך מגוון גדול ושאתה מלמד מעצבי שיער להתמקד. לחפש צורה אחת ולשאול 'מה אני רוצה להשיג?' האם משהו השתנה?
אני חושב שזה עדיין מה שחשוב. מה שמעניין אותי זה ללמד אנשים, או יותר נכון, לפתוח את העיניים. זה יותר חשוב מהכל. להיות מעוניינים במה שהם עושים וכל הזמן להיות עם עיניים פתוחות – כי אופנה באה גם מהרחוב. אתה רואה אופנה בכל מקום בעולם. כל מה שאתה רואה: שיער איפור או ביגד הם מקור להשראה. אני תמיד מנסה לומר לאנשים: 'אל תעתיקו את המראה. קבלו ממנו השראה ותהפכו אותו לשלכם. אנחנו כל הזמן לומדים – זו העבודה שלנו'. הוא מוסיף כי החברה עושה כיום דברים בכיוון הזה של החשיבה – תחשוב מה אתה רוצה לעשות. זה הכיוון.
טכנולוגיה ושיער
על החיבור בין הטכנולוגיה לבין המוצרים הוא מספר כי כמו בכל העולם, הכיוון הוא מהיר מאוד ולכן רצוי להיות מחוברים לחברה גדולה כמו הנקל למשל, שיש לה מעבדות מתקדמות עם יכולות עצומות ואפשריות להתפתח. הוא מספר על דיאלוג בין אנשי המקצוע של החברה לבין הכימאים שלה. "השיחות האלה", הוא מחייך, "הן לפעמים כמו מדע בדיוני. אנחנו מבקשים מוצר שצובע תוך דקה את השיער למשל… השיחות האלו חשובות בשביל ההפרייה ההדדית והן טובות לשני הצדדים. כל צד מקדם את הצד השני". בכל הנוגע לטכנולוגיה ולעבודה שלו, כיום הוא עובד על הבמה עם איי פד, מצייר ומיד רואים על המסך. הכלים הטכנלוגיים מסייעים בהעברת המסר.
מה חשוב לך ללמד? מה חשוב לך להעביר?
"חשוב לי להעביר שגזירה או צביעה הם דבר קל לביצוע אם אתה יודע איך עושים את זה. לכן, תדע. תלמד ואז יהיה לך קל יותר. כשלא יודעים הידע גורם לנו לעבוד קשה הרבה יותר.
ומה לגבי מעצב שיער שמרן, או כזה שמפחד?
"אני מציע ומנסה לומר לכמה שיותר מעצבי שיער לבוא לסימנרים. אני חושב שכשמגיעים לסמינר, ופוגשים מעצבי שיער אחרים לומדים גם מהם. מהקולגות. לפעמים אלו הלקוחות שמשנים למעצבי השיער את החשיבה. יחד עם זאת אני חושב שיש חלק שלא ישתנו, אבל אלו החיים".
מה דעתך על המוצרים הקיימים היום בסלון?
"אני חושב שהמוצרים הופכים להיות יותר ויותר ידידותיים ללקוחות. יש מגוון ומבחר גדול מאוד לכל סוג שיער או בעיית קרקפת, לכל טיפול או פיניש של תסרוקת. יש גם הרבה מוצרים תומכים עבור הלקוחות לשימוש ביתי. זה החלק הטוב של המוצרים, אבל כל זה מתקיים רק אם יש עיצה של איש מקצוע. הרעיון הוא לא רק להשתמש, כי צריך לדעת איך. נדרש הידע המקצועי של מעצב השיער".
אתה מדבר לא מעט על היחס בין הצבע לתסרוקת, תסביר קצת יותר.
"מה שבאמת חשוב ומה שאנחנו רוצים לומר למעצבי השיער בסמינרים ובהופעות זה: הרעיון הוא לא רק לצבוע את השיער ולגזור אותו. תחשבו על תכנית ושתהיה לכם תמונה סופית בראש, כמו לארכיטקט. גם הוא חושב איך הכל צריך להיות מושלם. לפעמים זה פשוט לא הגיוני לצבוע לפני החיתוך ולפעמים זה להיפך. זו בעצם סוג של סימפוניה שחשוב שהיא תראה טוב. אני חשוב שהרבה מעצבי שיער לא מיומנים מספיק בחשיבה הזו. זה מה שאנחו מנסים לעשות. ללמד לחשוב על זה. אל תתחילו את התספורת ותראו בדרך 'איך יהיה'.
במה שונה הקוקלצייה הזו מקולקציות משנים קודמות?
המראות לא מתמקדים רק באופנה חדשה או בקולקציה, אלא מבטאים גם את המצב העולמי. למשל, הקולקציה שעשינו אחרי המשבר הכלכלי היתה אמנם לא שמרנית, אבל לא מאוד נוצצת או מפוארת, בהתאמה להלך הרוח. אנחנו זורמים עם רוחות הזמן. זה מעניין לא רק לבטא את האופנה החדשה, אלא גם לקחת אל המראות רגשות ותחושות. בשתי הקולקציות האחרונות, וגם בבאה, מתמקדים מאוד בצרכים של מעצבי השיער השונים בעולם. עכשיו התמקדנו במראות קצרים, בקארה ובאורך עד הכתפיים. אבל יש מדינות שם השיער הארוך הוא המראה המועדף.
מה מחכה לנו בקולקציית Essential Looks הבאה?
בקולקצייה הבאה יהיה יותר מיקוד על שיער אסייתי. חשוב לי לומר שצריך למצוא את השבילים בין הדרכים השונות כדי להתאים את האופנה לבין ההכתבות של הקולקצייה. הקולקצייה היא הכתבה, זה התפקיד שלה – אבל הקולקציה צריכה להיות פתוחה מספיק כדי שאנשים יאמצו אותה וימצאו בה את עצמם. אם אתה מוצא את בה את עצמך, סימן שאתה עובד נכון.
והבנדנה, מה הסיפור של הבנדנה?
אחד המאפיינים הבולטים של דיטר, בעיקר כשהוא נמצא על הבמה, הוא הבנדנה שהוא חובש לראשו. שאלתי אותו מה פשר הבנדנה? האם יש לו ריטאולים וטקסים נוספים?
"זה התחיל מאז שהייתי צעיר וטיילתי הרבה בעולם. אני טייל. זה מה שעשיתי אז וזה מה שאני עושה היום. כשטיילתי הבנדנה גרמה לי להרגיש תחושה של חופש. כשאני שם אותה על הראש אני מרגיש כמו בחופשה, כמו בטיול. התחלתי ללבוש אותה בהופעות וזה נשאר. אני חושב שעבורי זהו הריטואל היחיד לפני שאני עולה לבמה. אני כבר עולה על הבמה כל כך הרבה זמן, שעבורי זאת עבודה. אני כבר לא מתרגש. זה מה שאני עושה כל יום. כשאני נמצא באירועים שכאלו, אני רוצה שהדיבורים כבר יפסיקו ואני אוכל לעלות על הבמה ולהתחיל.
שת"פ בין שוורצקופף פורפשיונל לבין האקדמיה לעיצוב שיער "המעצבים", נתניה
שרית מלכה, היא בעלת האקמדיה בנתניה, שם לומדים ספרות סוג 1 ויש גם קורסים של אבי מלכה בתסרוקות של כלות, אופנה וערב". כבר שבעה חודשים ששרית שם. המקום היה בעבר בזיכיון של שוקי זיקרי, ואחרי מה שקרה עם הרשת, הגיעה שרית והיא ממשיכה את הנהלים אבל החליפה את השם. "אנחנו עובדים עם שם ועם מיתוג חדש". עבור שרית, זו הגשמת חלום. היא הגיעה לפני פחות משנה לארץ, אחרי שבמשך 30 שנה חיה באוסטרליה ותמיד חלמה לעבוד בתחום. "אנחנו בונים פה משפחה וחשוב לי שיבואו אנשים ללמוד ולקבל את היחס שמגיע להם".
"כשהתחלנו לעבוד בינואר", סיפרה דבי פסח, "היה לנו חשוב למצוא מקום שנתחבר אליו ושרית היא שותפה אמיתית. החזון שלה לגבי האופן בו ביה"ס צריך להראות והיחס הראוי לתלמידים מתאים לרוח החברה. כמו כן, חשוב לנו להיות בקשר עם מעצבי שיער חדשים ממש מתחילת דרכם ולצעוד איתם ביחד יד ביד לאורך הדרך. שרית אוהבת את התלמידים ואת התחום והמקום הזה הוא מקום עם המון נשמה. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה ורואים במקום הזה מקום מצוין לסמינרים והדרכות של החברה".
צילומים: שוקה כהן
הרשם עכשיו לקבלת ניוזלטר שליופי!
קצר, ממצה,איכותי, חינם – אצלך במייל
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה