בכדי להגיע לדרגת אמן בתחום יצירתי מסוים, עלינו לקבל כלים נכונים ועדכניים מעבר לכישורים המולדים שלנו. לשם כך, איך לזהות מבנים ברורים שלפיהם נקבל החלטות?
יואב ארובס
אחד הכלים החשובים ביותר של מעצב השיער הוא יכולת האבחון – הדיאגנוזה.
בעבודה שלנו, אילו ניגש לביצוע העבודה רק ע"י תחושות ויצירתיות, לא פעם נטעה, וגם אם לא, יכולת השחזור שלנו תיפגע. לכן, לפני שניגש ליצור משהו, עלינו לקבל תשובות רבות שירכיבו תמונה כוללת ושלימה. עלינו לדעת במדויק את שלבי העבודה, האורך הסופי, הזוויות שנשתמש בהן, איך ישתלבו יחד הצבע והתספורת ואיך הכל ישתלב ב- 'TOTAL LOOK' אחד שיחמיא וישדרג את מראה הלקוחה.
לשם כך, עלינו ללמוד לזהות מבנים ברורים שלפיהם נקבל החלטות.
התאמה לפי סגנון חיים
מבנה פנים, מבנה גוף, צורת לבוש, אופי וגוון עור, כל אלו יילקחו בחשבון. כמו כן, ניעזר בנקודות נוספות שיעזרו לנו, לכל אחד מאיתנו באופן אישי. לי למשל, עוזר סגנון המוזיקה שהלקוחה מאזינה לו, תחום עיסוקה חשוב מאוד. אם היא עורכת דין לצורך למשל, אסיק שהיא צריכה להיות מסודרת בזמן העבודה, אבל אם צורת הבילוי שלה פרועה והיא אוהבת להיראות טרנדית מחוץ לשעות העבודה המחויטות, אקח גם את זה בחשבון.
נתבונן היטב ונבחין גם בצורת הלבוש, האיפור ותכשיטיה של הלקוחה, נבין אם המראה הוא קלאסי, טרנדי, פשוט או מתוחכם, זה יעזור לנו בבחירת הכיוון הכללי של ה- 'TOTAL LOOK'.
סגנון מוזיקה, תחביבים, אורח חיים, כל אלו יכולים וצריכים לסייע לנו בקבלת ההחלטות.
התאמה לפי מבנה פנים
במקרה של פנים עגולות, מלאות בעלות לחיים עגולות וסנטר קטן, ארצה ליצור מראה פחות מלא ויותר מוארך, ניתן ליצור זאת ע"י שיער ארוך, חלק שיורד עד מתחת לסנטר. תסרוקות שמדרגות ומנפחות את השיער בחלק העליון של הראש הן בחירה לא מוצלחת.
פנים ארוכות, ניתן "לקצר" בעזרת תסרוקת נכונה למשל "קארה". גם 'פוני' הוא בחירה מצוינת למקרה זה. 'שביל באמצע' למשל, מאריך את הפנים, לכן לא נרצה לעשות זאת.
ישנן עוד צורות פנים כמו פנים מרובעות שנרצה לרכך, או פנים בצורת לב שיש להימנע מנפח מיותר בהם. מבנה אופטימלית של הפנים הוא "אליפטי" וניתן ליצור המון תסרוקות מגוונות למבנה זה.
התאמה לפי מבנה גוף
מעבר לצורת פנים, ניקח מבנה גוף, כגון צוואר ארוך, גוף עגלגל ומלא וכו'.
לכל אלו ניתן משקל. לדוגמה, במקרה של צוואר ארוך נצטרך לקבל החלטה באם לחשוף אותו או להסתירו בעזרת השיער, יש מקרים שהצוואר מרשים ויפה ונרצה דווקא לחשוף אותו.
התאמה לפי גוון העור
כמו כן, גוון העור חשוב מאוד לבחירת גווני הצבע שנחליט ליצור.
מבחינה אישית, הנטייה שלי היא ללכת עם גוון העור הקיים של הלקוחה ולא להתרחק ממנו, גוון עורה הוא חלק מאישיותה.
מהניסיון שלי, לאחר אבחון כל הנתונים הנ"ל מתקבלים יותר מ- 80% תשובות למראה שאליו ארצה להגיע.
מעצב שיער מעולה הוא כזה שמגיע לשלב הגזירה כאשר הוא יודע בדיוק מה הוא הולך לבצע, ומסוגל לראות ולגרום ללקוחה להבין את המראה הסופי שניצור.
השלב העיקרי שבו היצירתיות שלנו באה לידי ביטוי הוא שלב הפיניש.
שלב זה נותן מקום וביטוי ליצירתיות ולרב גוניות שלנו, והוא מה שמבדיל אותנו המעצבים אחד מהשני.
בסופו של יום, כולנו רוצים להביא את היצירתיות שלנו לידי ביטוי ולכן – שיטות עבודה נכונות, ודרך עבודה מסודרת, יובילו אותנו למסגרת נכונה וטובה.
הכלים המובנים לפיהם נעבוד הם שנותנים לנו את המסגרת הבטוחה והברורה שיוצרת עבורנו את החופש שם כל אחד מאיתנו יכול "לפרוח" ולהביא לידי ביטוי את הכישורים והייחודיות שלו כאמנים.
יואב ארובס הוא המנהל המקצועי של 'מישל מרסיה קולג"
עיצוב שיער: אבישג בן ישי לסניף 'מישל מרסייה', צילום: יקי הלפרין, איפור: לנה מרטינוב, דוגמנית: רחלי פיירברג ל'קארין מודלס'
הקלק כאן – לפרסום חינם של מודעת דרושים ביופי!