שבוע האופנה בניו יורק, בחסות מייבלין ניו יורק, העניק לנו הצצה לטרנדים ולמגמות
באיפור ובלקים לסתיו חורף 2012/13
סימונה אפלבאום
בשבוע האופנה האחרון בניו יורק מותג האיפור מייבלין ניו יורק המשיך בשיתוף הפעולה המוצלח שלו עם מעצבי-על ועם אמני איפור, והעניק מאחורי הקלעים את החזון שלו למעצבים קושני ואוקס Cushnie et Ochs, לקוסט, מארה הופמן, ויקטוריה בקהאם, DKNY, קוסטו ברצלונה, ווס גורדון, קרלוס מיאלה, בטסי ג'ונסון, ביבו מוהפאטרה ורייצ'ל זואי Rachel Zoe.
דמיין ברטרנד, הנשיא העולמי של החברה, אמר: "אין איפור ללא אופנה ואין אופנה ללא איפור. כבוד גדול הוא לעבוד עם כמה מהמעצבים היצירתיים והמוכשרים ביותר בעולם האופנה של היום, ולקחת חלק בעיצובן של מגמות האיפור של המחר בהביאנו את הטרנדים ממסלולי תצוגות האופנה למסלולי החיים".
אמנית האיפור שרלוט ווילר עמדה פעם נוספת בראש צוותי האיפור לצידו של גאטו, אמן האיפור של מייבלין ניו יורק-ספרד, ולצידה של שרלוט טילבורי, אמנית האיפור הידועה והמפורסמת, אשר עובדת באופן עצמאי. בנוסף, המותג גאה להכריז על שיתוף פעולה בעונה הזו בפעם הראשונה עם דיאן קנדל, אמנית האיפור המפורסמת, אשר עובדת גם היא באופן עצמאי.
טכניקות איפור
טכניקות האיפור שבהן השתמשו המאפרים בשבוע האופנה התאפיינה בשימוש רב באצבעות שסופגות (בזכות חומם) לעיתים קרובות בצורה טובה יותר את האיפור (קונסילר, צללית, סומק) באמצעות טפיחות. בנוסף יש שימוש במברשות מיוחדות בגדלים שונים לאיפור.
יש לציין שאין טכניקה אחת שנחשבת טובה מהשנייה. כל מאפר מאמץ את זאת שנוחה לו ומביאה לתוצאה הטובה ביותר מבחינתו.
איפור אומנותי יכול להיות מינימליסטי או אקסטרווגנטי. בכל מקרה אנו רואים העצמה של נשיות שמכתיבה את הטרנדים הבאים.
המגמות שהוצגו על המסלולים היו בין היתר:
הכתמה – "ספוטים" על השפתיים, העפעפיים והציפורניים. 'הכתמות' של צבע – על העיניים, השפתיים והלחים בגוונים של חום/אדום דובדבן. לא עוד מריחה מדוייקת ומשורטטת באמצעות שילוב בין צלליות במרקם קרמי לצלליות וברונזרים אבקתיים. שימוש בסומק במרקם קרם המעניק ברק לעצמות הלחיים. על השפתיים מורחים שפתון בגוון טבעי על מנת לא לקחת את הפוקוס מאיפור העיניים.
טרנד הכתמות הצבע מאפשר לנו להשתמש בהמון צבעים שיאפשרו לנו מראה נשי, חזק ובועט עם מספיק תעוזה כדי להעביר את המסר הרצוי.
האיפור מהווה אינטרפרטציה נוספת למראה "זרקתי על עצמי משהו ויצאתי" שיכול לבוא לידי ביטוי בלבוש ובשיער. מדובר במראה פראי, חייתי וסקסי המתחבר לטבע. אנו רואים שילוב מעניין בין הבורדו/חום לצבע אפור בהיר. הצבעים מתחברים לעונת הסתיו ולצבעיה.
תות גוג'י – בתצוגת האופנה של המעצבת מארה הופמןMara hoffman שלקחה את הסיכון והצליחה בגדול, ישנם שילובים מעניינים וייחודיים. עפעפיים מעוטרות בצללית קרמית בגוון ירוק, יחד עם שפתון בגוון אדום גוג'י עז המעניק לשפתיים מראה דומיננטי ומלא. הגוון מאפשר פרספקטיבה שונה לגוון האדום העז אותו אנו פוגשים בכל עונה. יש כאן שימוש בעפרון שפתיים באותו הגוון שתוחם את גבולות השפתיים. בקו הריסים התחתונות משולבת צללית אבקתית בגוון לבן פנינה מבריקה. אותה צללית מרוחה בצמוד לשק הדמעות בנקודה הפנימית (היא מאירה ופוקחת את העיניים). גבות שעברו עיבוי בעזרת צללית חומה כהה,
סומק קרמי בגוון כתמתם, בהיר יחסית.
וטאצ' אחרון ומיוחד בציפורניים שצבועות באופן חלקי בלבד בצבע כחול.
יפן במרחק נגיעה – גרסה מעודכנת לאיפור המסורתי של הגיישות ביפן. שפתיים צבועות בשפה התחתונה בלבד בצבע ארגמן (באמצעות שפתון גלוסי), באופן חלקי ללא מריחה בצידי השפה או שרטוט קווי המתאר של השפתיים (כשפתיים שנעקצו ע"י דבורה).
בשילוב של אייליינר ג'ל שחור דומיננטי וריסים מלאות. יש שימוש בצללית בגוון פנינה טבעי מתחת לקו הריסים התחתונים ועל העפעף עד לקו הכפל של העין. סומק ורדרד המעניק רוך ללחיים ותורום למראה הבובתי שמאפיין את מראה האיפור.
המראה של הגיישה "המודרנית" מצליח להחזיר את הרומנטיקה והאלגנטיות של עידן "הזהב" שעבר כבר מזמן אך מקבלת משמעות חדשה מאחר והפנים נשארות בצבען הטבעי ולא נצבעות בלבן בהיר.
עבודת המאפרים היא אומנות לכל דבר. מדובר באנשים שמאוהבים באיפור ורואים את החלק האומנותי בו. אין כאן בהכרח ניסיון לייפות את הדוגמנית, אלא להעביר סיפור או מסר שתואם את הקולקציה של המעצב. המראות אינם חייבים להיות 'לבישים', אלא להעניק אחידות לקולקציה המוצגת על המסלול. לאחר תיאום ציפיות בין המעצב למאפר הראשי, יוצרים יחד את המראה שיעביר את המסרים הרצויים. בשבוע האופנה המאפרים מקבלים דגם משורטט (פייס צ'ארט) של מראה האיפור והם צריכים להביא זאת לידי ביטוי בצורה אחידה על הדוגמניות שלכל אחת צבע וסוג עור שונה.
סימונה אפלבאום היא מדריכה ראשית של מותג האיפור מייביליין ניו-יורק