לכל אדם יש כמה וכמה גלגולים מהעבר, בהם הוא פוגש במהלך חייו הנוכחיים והם מלמדים אותו על עצמו ומנחים את צעדיו בעולם הזה. "אדם מהעבר" – הפקת איפור אישית של אמן האיפור ארטיום קבנצקי,עם תובנות מהעולם שמעבר
לכל אדם יש גלגול, או כמה גלגולים, בין אם הוא זוכר אותם ובין אם לא, וכל גלגול של אדם משפיע על מהלך חייו, על דרכי התמודדותו עם האירועים הנקרים בחייו ועל אופיו בגלגול הנוכחי – כך מאמין אמן האיפור והתסרוקות ארטיום קבנצקי, אשר יזם את הפקת האיפור "אדם מהעבר" ויצק לתוכה את האמונה כי עבר והווה הם אחד וניתן לקחת אותם כמקשה אחת אל העתיד.
"אני משוכנע כי בגלגול הקודם שלי הייתי לוחם", מעיד קבנצקי. "כאמן, אני מודע לגלגולים השונים שעברתי. אני משוכנע שהייתי לוחם, וגם בגלגול הנוכחי שלי אני ממשיך להילחם ולהתגבר על מכשולים, רק שבמקום כידון או חרב, אני אוחז במכחול האיפור".
אך למרות הרוח הלוחמנית, הוא מאמין, שהגלגול של אדם, שאינו מבחין בין דת או גזע, נועד ליצור שינוי – שינוי של אהבה ואחדות. "ברור לי שזו תחושה אישית שלי, אבל אני מרגיש שלמרות שהעולם מתקדם, האנשים לא באמת מתים אלא מתחלפים עם הדורות ושיש עולם שהוא מעבר שדרכו עוברות הנשמות לפני שהן מגיעות בדיוק לאן שהן אמורות להגיע".
בהתאם לתחושות אלה, הקונספט שבחר קבנצקי בהפקה הנוכחית הוא מיזוג התרבויות של אפריקה הפראית ויוון העתיקה אשר אינן מחוברות לכאורה, אך כאמן חוקר, הצליח קבנצקי לחבר בין השתיים, כאשר הוא מתמקד באיפור הפנים השואב השראה משבטים אפריקאים אשר צבעי הפנים שלהם נועדו לחגוג, להגן ולהתאבל. הצבעים נוצרים מחומרים הנמצאים בטבע והם נצבעים באמצעות האצבעות, מקלות או עשבים, ומכאן המראה האורגני ומלא המשמעות. את החיבור המפתיע ליוון העתיקה, יצר באמצעות איפור הצוואר בצורות גיאומטריות אשר מתחקות אחר מלבושיהם של הלוחמים בחיל הרגלי (ההופליטים) ומזכירות במעט את העמודים הדוריים שהיו נפוצים בארכיטקטורה היוונית העתיקה.
"הסיפור שאני רוצה לספר הוא סיפור רחב יריעה ואישי כאחד. האדם הזה שהוא גם אוניברסלי וגם אני בעצמי, הגיע לעולם הזה כעבור כמה וכמה גלגולים, בהם היה לוחם, בין אם בקרבות צבאיים או שבטיים, במלחמות בקשיים שהחיים האלו מזמנים לנו, או שהחזיק בחרב או כידון, אבל בכל אחת מאלו – הביס התנגדויות והצליח לפתוח דלתות שנסגרו עליו. גם הפעם – יש הזדמנות לתקן ואני מרגיש שניתנה לי היכולת לחיות את חיי כפי שאני מבין אותם, לדמיין את העתיד שלי ולתרגם את הדמיון להצלחה".
הבחירה בשילוב העירום היא ברורה ואף תורמת למיזוג התרבויות על גופו של קבנצקי. גם הלוחמים האפריקאים כמעט ואינם עוטים דבר על גופם וגם הפסלים היווניים העתיקים הציגו עירום מלא או מרומז. "רציתי לשלב בין אומץ ופגיעות" הוא מסביר את הבחירה "לוחם עירום הוא אמנם אמיץ ומלא ברוח לחימה, אבל הוא גם חשוף ופגיע. הבחירה בעירום מבחינתי משקפת את החשיפה האישית שלי בהפקה, לא רק בגוף, אלא גם ברגש. הנושא של גלגולים מאוד קרוב לליבי ומאוד מניע אותי בחיים, לא כל אחד היה מוכן לדבר על זה אבל אותי זה ממלא ומניע קדימה, מהעבר אל העתיד".
את החד גוניות של פסלי יוון העתיקה העשויים שיש לבן, פתר בבחירת גוונים עזים המשולבים בגווני דגל אתיופיה, על צבעיו הפאן-אפריקאים אשר מנקודת מבטו של ארטיום מסמלים אומץ ועוצמה. עבור אנשי אפריקה, האדום מסמל את דמם של אפריקנים אשר נספו במאבקם לחירות והירוק מסמל צמיחה ופריון של יבשת אפריקה.
הדגל האתיופי בצבעי פאן-אפריקה
"יש גלגולים שאני זוכר ויש כאלה שלא, אבל ללא ספק הייתי לוחם – אפריקני, יווני, אולי אפילו חשמונאי", משוכנע קבנצקי. "אני ממליץ לכל אדם באשר הוא להתכנס אל תוך עצמו ולנסות להיזכר בגלגוליו הקודמים – אפילו לאלה שלא מאמינים בכך, הם עשויים להיות מופתעים".
איפור: ארטיום קבנצקי
דוגמן: ארטיום קבנצקי
צבעי איפור: מונקו, קריולן
צילום: קובי בן שושן